İmam ve tanrı

İmam ve Tanrı arasında dialoğu konu alan aşağıdaki fıkra çok hoşuma gitti. Kanağını bilmiyorum ama toplum yararına gördüğüm için ve birazda komik olduğu için yayınlamak istedim.
Imam ve Tanri ...

Bir köyün camisinde, imam cemaate vaaz vermektedir.Ansizin içeri dalan bir köylü, köyü sel basmakta oldugunu haber verir. Bütün cemaat hemen kendilerini disari atip kaçar. Sadece imam, bütün israrlara ragmen köyü terketmeyi reddeder ve Tanri'nin kendisini koruyacagini söyleyerek camide kalir.

Kisa bir süre sonra sular camiye ulasir, imam çaresiz minareye çikar. Sular minarenin ilk katina yükselirken bir tekne imami kurtarmaya gelir. Ancak dini bütün imam, Tanri'nin kendisini koruyacagini söyleyerek tekneye binmez. Sular yükselir. Imam ikinci kata çikmak zorunda kalir. Bir tekne daha gelir, ancak imam yine Tanri'nin kendisini koruyacagina inancinin tam oldugunu söyleyerek tekneye binmez. Sular iyice yükselir. Imam artik minarenin en tepesindedir. Bir helikopter yaklasir. Içindekiler, durumun kötü oldugunu anlatarak , imama helikoptere gelmesi konusunda israr ederler. Imam helikoptere binmeyi de reddeder. Bir süre sonra sular iyice yükselir ve imam bogularak ölür.

Kendisini ahiretin kapisinda melekler karsilar.
Melek: 'Hosgeldiniz, buyrun...'
Imam: 'Cennete girmek istedigimden emin degilim..'.
Melek: 'Neden?..'
Imam: 'Tanri' ya biraz kirginim....'
Melek: 'Ne oldu ki?..'
Imam: 'Ben hayatimi ibadet ederek geçirdim, insanlara hep iyilik yaptim, günahtan uzak durdum. Yasadigim köyü sel basti, herkes kaçti ama Tanri' nin beni kurtaracagina inandigimdan ben kaldim. Görüyorsunuz ki simdi burdayim....'

Tam bu sirada yukaridan Tanri' nin sesi duyulur.
'Salaga, iki tekne, bir helikopter gönderdik.. Kurtarmak icin daha ne yapacaktik? Böylesine geri zekâlinin benim katimda da yeri yoktur..'

Yukardaki fikrayi benim milletime uyarlamaya kalkacak olursak.
Muhtemelen Tanri o gün geldiginde bu ülke insanlarina söyle seslenecektir;
'Ben bu ulusa örnek alsinlar ve onu izlesinler diye Mustafa Kemal'i gönderdim. Müsibetlerden kurtulus yolunu, onun eliyle bunlara göstermeye çalistim. Ama onlar halâ benden medet umuyorlar... Eh ben daha ne yapayim? Her kurtulus icin bir Mustafa Kemal gönderemeyecegime gore her biri bir Mustafa Kemal olmayi ogrenmeliler...'

Ne dersiniz o gün bu gün mü acaba?
İmam ve tanrı İmam ve tanrı Reviewed by Ömür Yılmaz on 08:05 Rating: 5

1 yorum :

Adsız dedi ki...

çok güzel

ads
Blogger tarafından desteklenmektedir.