NP550P5C – S05TR Model Samsung Dizüstü Bilgisayar

Ortalama bir PC'yi 3 yıl kullanıyorum. Dolayısı ile 3 yıl önce aldığı ASUS pc'min ekonomik ömrünü tamamladığını düşünerek yeni bir pc almanın vakti gelmişti. Bir kaç haftalık araştırma sonucunda fiyat/performans analizlerime göre benim beklentilerim karşılığında alınabilecek en iyi pc'nin Samsung NP550P5C - S05TR modeli olduğuna karar verdim. Bu kararıma etki eden en büyük şey Samsun markasının son yıllarda ar-ge, tasarım ve kaliteye önem göstermesi olduğunu söyleyebilirim. Öyle ki  kararıma etki eden sebeplerden dolayı, dijital fotoğraf makinesi ve televizyonu bile Samsung marka almıştım.  Tabi dizüstü pc almak için bu yazıyı okuyan kişilerin beklediği teknik görüşlerimi hemen aşağıya yazıyorum. Ha bu arada,  zaten internette yeterince yazıldığı için cihazın özelliklerini yazmayacağım.
Tasarım; Metal görünüme sahip olsada çok kaliteli plastik bir malzemeden yapılmış. Çok zayıf bir kasası yok ama inanın dizüstü pc'nin kasasına dokunduğunuzda çok güzel bir his bırakıyor. Ona dokunmak gerçekten keyifli.
Ekran ; Açık söylemek gerekiyorsa cihazın en zayıf yönü ekran. 3 Yıl önce aldığım Full HD led ekrandan sonra bu cihazın  hd ekranı beklentimin gerisinde kaldı. Ekran mat, yansıtmasız olsa da karşı açıyı kaybettiğinizde ekran görüşünü de kaybetmeye başlıyorsunuz. Böyle muhteşem bir cihaz için vasat bir ekran kullanılması olmamamış.
Ses ; Muhteşem JBL sorround ses sitemi kullanılmış. Müzik dinlerken ve filim seyrederken ve oyun oynarken bu ses sistemi harikalar yaratıyor. İlave bir ses sistemine kesinlikle gerek yok.
Oyun performansı ; NVIDIA GeForce® GT 650 ekran kartı bir laptop için beklenen en üst düzey ekran kartlarından birisi ve Samsung bu ekran kartı kendi konfigürasyonu ile çok güzel harmanlamış. Şu an bildiğim kadarıyla açamadığı pc oyunu yok.
İşletim sistemi ; Win 8 metro arayüzlü bir işletim sistemine alışma biraz zaman alıyor. Ayrıca 3 parti yazılımla son Windows sürümüne uyumlu yazılım üretme konusunda çok ağırdan davranıyorlar. Sanırım Windows 8 bir geçiş işletim sistemi. Çok geçmeden yeni bir sürümü çıkacağını düşünüyorum.
Pil ömrü ; Katalog değeri kadar pil ömrü olan nadir cihazlardan birisi. 3. Nesil intel İ7 işletim sistemi ile gerçekten 4-6 saat arası uzun pil ömrüne sahip olabiliyorsun.
Hiç sorun yaşadım mı ; Evet yaşadım Win 8 güncellemesi ve İntel Wreless yazılımı güncellemelerinden kaynaklı olarak internet erişimim 80 mb veri transferi sonrası sınırlı bağlantıya geçiyordu. Öyle ki teknosa'ya servise göndermek istedim. Ama teknosa, internet üzerinden ürün satın alan müşterilerini servis için arızalı cihazı Gebzeye gönderilmesi eziyetini uygun gördüklerini öğrenince servise vermekten vazgeçtim. Bir kaç ay sonra intel güncelleştirme yapınca düzeldi. Bu konuda çok beğendiği Samsung ve onun ayıplı malını satan Teknosa firmasını ne kadar suçlasam azdır. Kendi hatalarını müşterileri düzeltmek zorunda kalıyor.  Neyse ki güncelleme çıktığı için yeni satın alan müşteriler sorun çekmeyecekler.
Eklemek istediğim ; Mevcut hdd 7200 rpm olsada cihazda ilave olarak ssd olsa harika olurmuş. Bazı mağazalar 8 gb ssd ile sattıklarını duydum. Ama 8gb çok az olduğu için incelemedim. Bilmiyorum belki ben ileride 60 veya 120 gb ssd cihaza ilave edebilirim. Şu an çok düşünmüyorum.
Özet olarak ; NP550P5C - S05TR Model Samsung dizüstü bilgisayar, tasarım, konfigürasyon ve güç olarak harika bir cihaz... Eksik yönlenleri ise  halen geliştirilen Win 8  ve ekran kalitesi diyebilirim. Ayrıca ürünü Teknosa İnternet sitesinden almanızı önermiyorum, bunun yerine illlahi Teknosadan alacaksanız fiziki mağazalarından alışveriş yapın. Yoksa ürün arızalı olursa herhangi bir teknosa mağazasına gitmek yerine ürünü Gebzeye götürmeniz gerekiyor.
Ürünü satın alanlar için veya satın almayı planlayanlar Samsung destek sitesinden kullanım klavuzu, programlar, sorun giderme, teknik özellikler vs. gibi konuları inceleyebilir.
NP550P5C – S05TR Model Samsung Dizüstü Bilgisayar NP550P5C – S05TR Model Samsung Dizüstü Bilgisayar Reviewed by Ömür Yılmaz on 11:07 Rating: 5

Hiç yorum yok :

ads
Blogger tarafından desteklenmektedir.