Korksan da Vazgeçme ve Bay Hiçkimse

Son zamanda okumakta olduğum bir kitap ile izlediğim bir film arasında ki bağlantıdan bahsetmek isytiyorum. Susan Jeffers 'in yazmış olduğu, "Korksan da Vazgeçme" kitabı ile Jaco Van Dormael 'in yönettiğim "Mr Nobady" filminden bahsediyorum.
Korksan da Vazgeçme kitabı, kısaca adı üstünde olduğu gibi korkularınız ile baş etmenin yollarını anlatan kişisel gelişime ve öz güvene katkı sağlayacak bir kitap. Kitap korku ile mücadelenin yollarını anlatırken, karar alma ile ilgili bir bölümde doğru veya yanlış bir karar olmadığını anlatmaya çalışıyor. Her kararın kendine göre bir sonucu ve bu sonuca bağlı olarakta farklı deneyimlerin ortaya çıkacağını yazıyor. Öyle ki esasında Mr Nobody filmi tamda bu nokta üzerine kurgulanmış harikulade bir film diyebiliriz. Filmde ölümsüzlük keşfedilirken son ölümlü olan kahramanımızın hayatı boyunca yapmış olduğu tercihleri ve bu tercihleri değiştirmesi halinde ortaya çıkan farklı deneyimleri anlatıyor.
Açık söylemek gerekirse, kararın doğru ve yanlış olabileceğini veya her kararın farklı deneyimlere sebep olabileceğinin göreceli olduğunu düşünüyorum.
Karar verme eylemi, değişkenlere bağlı olarak gerçekten karmaşık bir şey. Öyle ki verdiğiniz karar, çoğu zaman yaşam boyunca dikkate almadığımız, çok küçük olayların etkisi ve yönlendirmesi ile sonuçlarına etki eder. Örnek vermek gerekirse; aldığımız kararlar, bazen bir su damlasına, kuru bir yaprağa, bir kar tanesine, uçan bir tüye ve  hatta bir su buharı gibi hiç beklemediğiniz saçma şeylere bile bağlı olabilir.
Yaşadığım deneyimlerim bana, kolay karar veren kişilerin hayatta daha mutlu şekilde yaşadığı izlenimi uyandırmıştır. Açık söylemek gerekirse, bende kararın doğru veya yanlış ya da farklı deneyimler ile sonuçlanacağı gerçeğinden bağımsız olarak kararın kıymetini mutluluk ile ölçüyorum. Kararın sonucu ne olursa olsun, yaşadığı deneyimden mutlu olmayı becerebilen kişiler her zaman doğru kararı vermiş olacaktır.
Korksan da Vazgeçme kitabı ve Mr Nobody filminin birbiriyle hiç bir bağlantısı yok.. Tamamen ikisi de  farklı konu ve içeriklere sahip. Ben sadece arada bir bağlantı kurarak kendime bir çıkarım oluşturdum ve sizinle paylaşmak istedim. Mr Nobody filmini uzun uzadıya anlatmaya gerek yok, merak etmeniz halinde aşağıda ki fragman size fikir verebilir veya google'da arama yaparak bulabilirisiniz.


Korksan da Vazgeçme ve Bay Hiçkimse Korksan da Vazgeçme ve Bay Hiçkimse Reviewed by Ömür Yılmaz on 12:20 Rating: 5

Hiç yorum yok :

ads
Blogger tarafından desteklenmektedir.