Babalar Günü Kutlaması

Babalar günü kutlaması ile ilgili yazı yazmayı hiç düşünmemiştim. Ta ki oğlum olana kadar. Babalar günü ile ilgili size Can YÜCEL'den bir şiir ile birlikte babalar günü hakkında bir kaç satır yazmak istedim.
Babalar günü her yıl haziran ayının 3. haftasının pazar günü dünyanın bir çok ülkesi tarafından kutlanmaktadır. Babalar gününün nasıl ortaya çıktığı ile ilgili ortada birden çok net olmayan bilgi olduğu için girmeyeceğim.(Uzak tarih Antik roma ve Batı Virginia ailesi olen John'nun babasına sevgisi)  Ama ilk olarak 19 Haziran 1910 yılında ABD Washingto eyaletinin Spokane şehrinde kutlanmıştır. Bu kutlama daha sonra diğer eyaletlere geçimiştir. İlk babalar günü resmi olarak 1924 yılında ABD Başkanı Calvin Coolidge sayesinde kutlandı. Daha sonra 1966 dönemin başkanı Lyndon Johnson bugünü gelenekselleştirerek,  her yıl haziran ayının üçüncü pazarının Babalar günü olarak kabul etti.  Diğer taraftan babalar gününün dini bir gün olarak kutlayan katolikler vardır. Peygamberleri Hazreti İsa'nın babası anısına, Mart ayının 19'unu St. Joseph Günü ismi altında babalarına hediye etmiştirler.
Yukarıda yazdığım gibi bu babalar gününü herkes kendine göre tarihselleştirmiş, kişiselleştirmiş hatta ve hatta dinselleştirmiştir. Önemli olan babanın evladına, evladın babaya olan sevigisidir. Hepsi bu. Şimdi Can YÜCEL'in babası için yazdığı şiire geçelim.
Ben Hayatta En Çok Babamı Sevdim 
Ben hayatta en çok babamı sevdim Karaçalılar gibi yardan bitme bir çocuk
Çarpık bacaklarıyla ha düştü ha düşecek
Nasıl koşarsa ardından bir devin
O çapkın babamı ben öyle sevdim
Bilmezdi ki oturduğumuz semti
Geldi mi de gidici hep, hep acele işi
Çağın en güzel gözlü maarif müfettişi
Atlastan bakardım nereye gitti
Öyle öyle ezber ettim gurbeti
Sevinçten uçardım hasta oldum mu,
Kırkı geçerse ateş, çağırırlar İstanbul'a
Bi helallaşmak ister elbet, diğ'mi oğluyla!
Tifoyken başardım bu aşk oy'nunu,
Ohh dedim, göğsüne gömdüm burnumu,
En son teftişine çıkana değin
Koştururken ardından o uçmaktaki devin,
Daha başka tür aşklar, geniş sevdalar için
Açıldı nefesim, fikrim, canevim
Hayatta ben en çok babamı sevdim.
Can Yücel
Babalar Günü Kutlaması Babalar Günü Kutlaması Reviewed by Ömür Yılmaz on 13:36 Rating: 5

Hiç yorum yok :

ads
Blogger tarafından desteklenmektedir.