Sağlıklı Zayıflamak İstiyorum

Sağlıklı zayıflamak istiyorum. Gerçekten...
Çünkü sigarayı bıraktığımdan beri ciddi oranda kilo aldım. Sigarayı eşimle birlikte aynı anda bırakmıştık. Ve son zamanlarda kilo sorunumuz ortaya çıktı ve bu gidişle karı-koca iki yarım dünya olacağız. Sigarayı daha önce sayısız kere bırakmama rağmen her defasında başarısız olmuştum ama son bırakmada bu sefer gerçekten dersimi çalışarak bıraktığım için şu an hala sigara içmiyorum ve ömrümün soruna kadar içmeyeceğim. Sigarayla kiloyu birlikte yazıyorum çünkü ters orantılı olarak ivme gösteriyor. Yani nikotin alırken kilo veriyorum, nikotin verirken ise kilo alıyorum. Bunun iki tane sebebi var.
  • Sigara içereken ki günde 1,5 paket içiyordum, iş yerinde yangın merdivenine evde ise mutfakta aspiratör altına gitmekten dolayı ciddi oranda kalori harcıyordum. Şimdi bütün gün ofiste pc başında çalışıyorum evde ise sürekli yatıyorum.
  • Sigara içerken tüketilen nikotinin vücut metobolizmasını hızlandırdığını biliyorum. Metobolizma hızlı çalıştığı için vücut daha fazla kalori tüketiyor.
Şimdi sıra geldi zayıflamaya.
Kendime zayıflama konusu ile ilgili 3 ana madde koydum.
1- Spor yapacağım
2- Yeme alışkanlığımı değiştireceğim
3- Daha fazla su tüketeceğim
Bugün bizim semtteki spor salonuna başladım. 20dk koşu bandı,  10 dk kondüsyon bisikleti, 5 set 5 kez mekik, 5 set 5 kez ters mekik, 5 set 5 kez çapraz mekik, ismini bilmediğim ağırlıkla karın kası çalıştırma ve son olarak 2 dk twist. Bugünlük hoca bu kadarını uygun gördü. Eve gelince duş alıp (spor salonu evime çok yakın olduğu için eve gelince duş alıp, küçük bir kase yoğurt ve yarım portakal yedim. Bugünlük spor macerası bu kadar. Geride yeme alışkanlığı ve su tüketimi var. Sanırım spora paralel olarak ikisi de otomatik olarak disipline sokacağımı düşünüyorum.
Sonuçta sigarayı bırakmak kilo yapıyor bu gerçeği kabul edip sigaraya sakın başlamayın, çünkü sağlıklı yaşama daha yeni başladınız. Sigarayı bırakmakla hemen sağlık kapınıza gelmiyor. Bunun sağlıklı beslenmesi var, stresi var, yaşam kalitesi var. 
Tekrar ediyorum kilo alıyorsunuz diye sigara içmeyin çünkü spor yaparak yaşam kalitenizi yükseltip kilo sorununuza çözüm bulabilirsiniz.
Kişisel not 1: Ben doktor falan değilim. Burada yazdıklarımı okuyun ama kiloyla ve sağlığınızla ilgili bir sorununuz varsa doktora mutlaka danışın.
Kişisel not 2: Televizyonlardaki step ve twist ikisi bir arada olan aletten aldım ama o kadar çok gürültü yapıyor ki komşularımıza duyduğumuz saygıdan doğru düzgün kullanamıyoruz. Verdiğimiz paraya yazık oldu. Bununla ilgili ayrıca bir yazı yazmalı.
Tüm okuyucularıma, sağlıklı bir yaşam diliyorum.
Sağlıklı Zayıflamak İstiyorum Sağlıklı Zayıflamak İstiyorum Reviewed by Ömür Yılmaz on 12:33 Rating: 5

Hiç yorum yok :

ads
Blogger tarafından desteklenmektedir.