Akyarlar'da Tatil

Geçen yıl Enez'de yazlık kiralama olayından sonra bu yıl otel'de tatil yapmayı planlamıştım.Aklımızda Bodrum'da tatil yapmak vardı. Mart ayında erken rezervasyon yapmak istedim ama Bodrum merkezde otel bulamadım. Sonradan ise nekadar doğru bir karar vermiş olduğumu anladım. Tatil satın alırken mart ayı sonunda Bamtur erken rezervasyon ilanı vermişti. Bodrum bölgesinde bizim ihtiyaçlarımıza cevap verecek iki tane otel bulmuştuk. Birisi Sardunya ve Petunya diğeri ise Malama Beach... Biz Malama Beach'i tercih ettik. Tatil sırasında ise öğrendimki iki otelde aynı firmaya aitmiş.
Gelelim tatil izlenimlerime.
Tatile gitmeden yaklaşık 1 ay öncesinden Ulusoydan bilet almak istememe rağmen sadece en arka koltuklar boştu... Yani insanlar Bodrum'a otobüs bileti almak için resmen siperde yatıyorlarmış heberimiz yok. Eğer Bodrumda tatil yapmak istiyorsanız çok önceden bilet almalısınız veya Tur acentasından yol dahil görüşmelisiniz. Neyse Ulusoyda motor üzerinde gitmek istemeyince Varan'a başvurduk ama onlarda Haziran için bilet rezervasyonuna başlamadıkları bilgisini verdiler. Daha sonra ise Metro turuzimden bilet alabildik ve 5-6 koltukları seyehat için rahat olacağı düşüncesindeydik. Tatil günü geldiğinde Metro Turizm ile seyehat için otogar'a gittk. Bizi Bodruma götürecek otobüsü gördüğümde bir an şok oldum... 14 saat yol gideceğimiz olan otobüs 2 katlı Setra'ydı. Yanlış biliyor olabilirim ama benim bildiğim bir dönem iki katlı otobüslerin uzun yolda yasaklandığıydı. Demekki sonradan yasak kalkmış olmalı yoksa koskoca Metro turizm iki katlı otobüsle seyehate izin vermezdi. Neyseki otobüsümüz yeniydi hatta o kadar yeniydiki ilk servisini bize yaptı. Tabi otobüsün yeni olması 14 saatlik yolun bize 18 saate patlamasına engel olmadı.Neyse talihsiz aksilikleri bir yana bırakırsak yolculuğumuz Cumartesi saat 14:00'de Turgutreside son buldu. Daha sonra Turgutreisdeden Akyarlara Minibüsle gittik. Minibüs durakları İş bankasının sokağında. Eğer bavulunuz çok varsa Taksiyle gitmenizi öneririm. Turgutreis ile Akyarlar arası yaklaşık 20 dk sürüyor.. Neyse yolculuk bittikten sonra Otelimize geldik. Hemen odamıza yerleştik. Akyarlar genel olarak 3-5 otelin olduğu ağırlık olarak yazlıkların bulunduğu, bazen aşırıya kaçsada rahatlatan rüzgarıyla muhteşem bir yer. En büyük eksikliği Otelin bulunduğu çevrede yemek yiyecek yer olmayışı. Böyle bir eksiklik hissettim çünkü ilk gün otele yemek saatinden sonra geldiğimiz için aç kalmıştık :)
Birazda otelden bahsetmek gerekirse. Malama Beach 3 yıldızlı orta büyüklükte sıcak bir otel. Her şeyden önce inanılmaz derecede iyi niyetli ve güler yüzlü personele sahip. Bu konuda otel yönetimini kutlamak gerekir. Büyük havuz ve çocuk havuzu yeterli büyüklükte olmakla birlikte kumsal ve denizle iç içe ve muhteşem bir manzaraya sahip. Otelin eksik yönü yemeklerinin tadı. Yemekleri taze olmasına rağmen tadı bizim damak zevkimize hitap etmedi diyebilirim. Ama diğer üstünlükleri bunu yeterince telafi etmişti.
Bir haftalık tatilimizden sonra sabah altıda milas havalimanına taksiyle gittik. Ordaki taksiciler 100 - 120 arası fiyat çekiyorlar ben seksene anlaştım. Giderken taksimetre açıktı 90 yazdı. Yani hiç taksiciyle anlaşmaya bile gerek yok. Dönüşte Pegasus havayolları ile seyehat ettik. Problemsiz bir yolculuktu. Sabiha Gökçenden kadıköye 24 saat çalışan ekspres servisler var, oradanda deniz otobüsü ile Bakırköy ve Küçükçekmece.
Güzel bir tatildi. Almanyada yaşayan bir aile ile samimi bir dostluğumuz oldu onlarında bizim velet kadar bir oğulları vardı. Şimdi e-mail ile yazışıyoruz...
Sonuç olarak ulaşım haricinda Akyarlarda tatil gerçekten güzeldi.