Don Tarihi

İç çamaşırı yani külot yani don’un bir tarihi olabileceğini sanırım kimse düşünmemiştir. Bana sen mi düşündün, diye bir soru sormak aklınıza gelebilir. Yok ben düşünmedim. Birisi bizim yerimize düşünmüş ve yüzyıllardan beri insanların giymiş olduğu ve moda olmuş donların tarihi ile ilgili bir çalışma yapmış. Tamam gereksiz bir bilgi ama merak uyandıran ilginç tarafları da var. Don veya külot denen bu iç çamaşırlarında her yıl moda trendleri değişmiş. Bazı yıllar uzun donlar moda olurken, bazı yıllar da ise minik donlar moda olmuş. Listede insan oğlunun giydiği ilk don yani bebek bezi unutulmuş, ben araştırma yapanın yerine solda resimdeki bebek bezini uygun gördüm.

Tabi bu araştırma resmine bakınca aklıma bazı sorular geliyor…

  • 2000 yılı çalışma dışında tutulmuş acaba 2000 yılında kimse don giymiyorda benim mi haberim yok?
  • Donlar niye küçüldü?
  • Donların küçülmesi küresel ısınma ve susuzluktanmı yoksa kumaş fiyatlarından mı?
  • Resimdeki asılı duran donlar yıkanıp asılmış mı yoksa araştırma için temsilen mi asılmış?
  • Eğer temsilen değilse 18. yüzyılda giyilen don halen kullanılıyor mu?
  • Ve yine eğer bu don kullanılıyorsa antika don giymek nasıl bir duygu?
  • Bu donların fiyatları aynı mı yani hangi don daha pahalı?
  • 18. YY ait olan o asılı duran don antika olarak iyi para yapar mı?
  • Kısacası bence bu araştırma biraz yalan olmuş. Öyle değil mi? En azından akademik değil.
Don Tarihi Don Tarihi Reviewed by Ömür Yılmaz on 12:54 Rating: 5

2 yorum :

Adsız dedi ki...

50lerin “donu” biraz erkek donu gibi. :D Tasvip ettiğimiz tür 80'lerinkisi. Ayrıca 2000 yılının çalışma dışı tutulması, donsuzluktan olabiler ;)

Adsız dedi ki...

Don adı gene başka yah 2007 nin donlarını biliyorum aklımda ;) zuah ipten onlar kop ya dur bakalım şimdi millet açılıyor inanın ki şu bi gerçek ilerde herkes çırılçıplak en azından o bölgeye yaprak koyup çıkarlar gibi gelir daha ilerisini bilmem artık şimdiden marmaristeki üstsüz yerleri görünce gelecek o araştırma yapılsa aslında güzel olur neren nereye diye bir proje sunulsa ve nereye doğru gidiliyor sonu benim dediğim gibi mi olacak acaba yaşarsak görürüz daha yaşım 20 ama du bakim.

ads
Blogger tarafından desteklenmektedir.