Laptop Isınmasına Karşı Önlemler

Laptop (diz üstü bilgisayar) ısınması en çok karşılaşılan sorunlardan biridir. Özellikle işlemciyi zorlayacak programları kullanan dizüstü bilgisayarlada daha çok karşılaşılar. Hava sıcaklığıda laptop ısınması için bir neden olarak gösterebiliriz. Peki laptop'un ısınmaması için neler yapmalı? Kendimce bir şeyler yazdım ama etkili olacaktır.
Laptopunuzu yatak ve halı gibi yumuşak zeminlerde kullamayınız.
Laptopun fan kısmını kapatmayınız. Hatta yeterince hava aldığından emin olunuz.
Laptopunuzu temiz yerde kullanın, fan çabuk kirlenir ve yeterince soğutma yapmaz.
İşlemciyi çok zorlayacak programlardan kaçınınız.
Laptoplar için özel olarak üretilmiş küçük fanlara sahip levhalar var bunun kullanarak ekstra soğtuma sağlayabilirsiniz.
Laptopu çok sıcak ortamlarda kullanmayınız.
Laptop'u pilsiz kullanarak fazla ısının önüne geçebilirsiniz. Tabiiki elektrik kesintisini hesaba katarak.
Laptop satın alırken ısı sorunu olup olmadığını araştırabilirsiniz. Bazı laptoplar normalin üzerinde ısı yaratabilir.
Daha basit laptopu yormayacak işletim sistemi yükleyebilirsiniz.
Aklıma gelenler bu kadar başka maddeler gelirse onlarıda yazarım. Bu arada ben şu anda laptop'umu pilsiz kullanıyorum... İnşallah elektrik kesilmez :)
Güncelleme: Benim laptop ısı probleminden dolayı ansızın kapanıyordu. Sorunu çözdüm. Laptop altında bulunan fan bölümüne ait kapağı açıp elektrik süpürgesiyle nazikçe temizledim. Tozdan oluşmuş küçük bir pamukçuk çıktı. 3 yıl olmuştu laptop'u alalı. Demek ki 3 yıl sonra laptop fanı kirlenmeye başlıyor. Fan kısmını güzelce elektrik süpürgesiyle temizleyin laptop ani kapanmasının önüne geçin.
Laptop Isınmasına Karşı Önlemler Laptop Isınmasına Karşı Önlemler Reviewed by Ömür Yılmaz on 11:51 Rating: 5

2 yorum :

Adsız dedi ki...

bu aralar laptop soğutucular oldukça ucuzladı.Ben Zalman marka alüminyum çift fanlı soğutucu kullanıyorum.Gayet memnunum.Özellikle oyun oynarken yaşadığım kilitlenme sorununu artık yaşamıyorum.Fiyatı diğer markalara göre biraz pahalı ama gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim

Adsız dedi ki...

Çok Yanlış Bilgiler Bunlar Şuan Fazla yazamayacağım Ama En Önemlisi Elektrikli Süpürge İle Pc temizleme Modası Elekttrik Supurgesini kullandııgmızda temizlik yaparken mutlaka sürtünme oluşur bu surtunme elektrostatik güç üretir ve bu güç pcnize elektrikli süpürgeyi yaklaştırdıgınız vakit pcye boşalır ESD olaşır ve buyuk ihtimalle hemen farketmesenizde donanımınızda ciddi sorunlar oluşur tıpkı çıplak elle iletken yapılara dokunuşumuz gibi

ads
Blogger tarafından desteklenmektedir.