Sportif makarna yemiş miydiniz?

Masa başında çalışan ve son yıllarda birazcık kilo alan eşime bu konuda yardımcı olabilmek maksadıyla yaklaşık iki üç aydır tek çeşit ve oldukça hafif zeytinyağlı sebze yemekleri yapıyorum.Gün içinde ne yediğini kontrol edemiyorum bari akşam yemekleri hafif olsun diye yani.Bunun yemek yapmayı da yemeyi de pek fazla sevmememin hiç payı yok inanın … :)
Neyse mevzuyu dağıtmayayım.Zengin sofralara bayılan eşim sonunda isyan etti tabii.Hakkını yememek lazım beklediğimden daha uzun süre dayandı.Bizde ertesi gün oğlumla alışverişe gittik.Yemeğin yanına şöyle güzel bir makarna yaparım diye düşündüm.Hem doyurucu hem hafif hem de göze güzel görünsün ama illa da içinde sebze olsun.Ama hiç sebzeli makarna yapmadım.Olsun uydururuz bir şekil diyerek işe koyuldum.Ortaya bence (vede oğlumca)çok lezzetli bir makarna çıktı.Övünmek gibi oldu sanki ama…
Neyse heyecanla eşimin önüne koydum bir güzel yedi.Afiyet olsun tabii..Ben bekliyorum.Dayanamayıp sordum’ee…nasıl olmuş? dedim.Ne dese beğenirsiniz ;’Güzel olmuş hayatım.Çok sportif bir makarna.’ Buyrun buradan yakın.Ne demek şimdi bu?Kim bir yemeği sportif diye nitelerki?Hadi niteledi diyelim..bu şekilde nitelenen bir yemek insanda yeme isteği değil giyme isteği uyandırmaz mı?
Söylememe gerek var mı bilmem o akşam evde ufak çapta bir atışma çıktı bizim sportif makarna yüzünden.
Denemek isteyenlere sportif makarnanın tarifini de yazıyorum.
Malzemeleri;
1 pk.makarna
1 ad.küçük boy kabak
1 adet küçük boy havuç
1 adet küçücük soğan(kayısı büyüklüğünde)
4-5 diş sarmısak (sarmısak iri dişli veya yoğun aromalı ise 3 diş)
1 adet yeşil biber
1 adet kırmızı biber
Tuz,karabiber,pulbiber,dereotu,maydanoz,kaşar peyniri
makarnayı kaynayan suya atın haşlanadursun.Bu arada başka bir tencerede 3 çorba kaşığı sıvı yağ ve 1 çorba kaşığı tereyağını eritin.İnce doğranmış soğanları atıp hahifçe pembeleştirin.kırmızı ve yeşil biberleri ince doğrayın sarmısala beraber soğanlara ekleyin.Havucu küçük küpler halinde doğrayın ve tencereye ekleyin.Karıştırın.Kabağı da küphalinde doğrayıp atın.Karıştırarak sebzeleri hafifçe öldürün.Bir tatlı kaşığı kadar salça ekleyin ve karıştırmaya devam edin.Havuç ve kabak yumuşayınca biraz tuz,çok az karabiber ve pul biber serpiştirin.Bir demetin beşte biri kadar maydaoz ve dereotunu doğrayın tencereye ekleyin.şöyle bir karuştırıp ocağı kapatın.Haşlayıp süzdüğünüz makarnaya hazırladığınız sebze sosunu ekleyin ve iyice karıstırın.Son olarak üzerine biraz kaşar peynir rendeleyip sıcak servis yapın.İşte size sportif makarna
Sportif makarna yemiş miydiniz? Sportif makarna yemiş miydiniz? Reviewed by Ömür Yılmaz on 14:08 Rating: 5

Hiç yorum yok :

ads
Blogger tarafından desteklenmektedir.