Ah Şu Kadınlar…

Kırgızistanda son moda çekik gözleri düzelttirmemiş. Sosyetik kırgız kadınları- özellikle genç kızlar- çekik gözlerini estetik ameliyatla düzleştirmek için estetik doktorların kapısında kuyruk oluşturmuşlar resmen. Ah şu kadınlar… Dünyanın neresinden olursa olsun hepsinin ortak bir noktası var ; Kendilerinde olmayanı güzel bulur ve isterler. Bakın şöyle etrafınıza hatta bayansanız kendinize, haklı olduğumu göreceksiniz. Mesela ben, ince belli bayanlara gıptayla bakarım çünkü benimki tam tersi. Nedeyse bir oğlan çocuğu kadar kıvrımsız bir vücudum var. Yada kemersiz burunlara bayılırım çünkü benim burnum kemerli. Aslında bu bahsettiğim konularla ilgili rahatsızlıklarım ilk gençlik yıllarımda kaldı sayılır. Şimdi artık kendimi olduğum gibi seviyorum. Eskiden imkan bulsaydım burnumu düzelttirmek isterdim. Şimdiyse kesinlikle yaptırmam diyorum. Çünkü yüzüme yakışan bu diye düşünüyorum. Çevremde de pekçok örneği var bu durumun. Arkadaşım kıvırcık, gösterişli saçlara bayılır örneğin. Yıllarca saçlarına perma yaptırdı. Öyleki saçları yandı ve kısa kestirmek zorunda kaldı. Şimdiyle düz saçlarıyla gayet mutlu. Arada hevesini almak isterse kuaförde sardırıp bir-iki gün kıvırcık kullanıyor saçlarını.
Hem birde şöyle düşünün güzellik nedir? Göze hoş gelen mi? Evet. Peki ama kimin gözüne? Kime göre güzel? Bana güzel gelen başkasına çirkin gelebiliyor. Bütün burunlar tornadan çıkmış gibi küçük ve kalkık mı olmalı. Estetik ameliyatla burnunu ‘hokka burun’ yapan ama yüzüne hiç yakışmayan hatta çok eğreti duran insanlar tanıyorum. Eski yüzlerini ben şahsen daha çok beğeniyordum. Yanlış anlaşılmasın lütfen estetik ameliyat yada benzeri güzellik olaylarına karşı değilim. İsteyen tabiki yaptıracak. Demek istediğim biz kadınlar sahip olduğumuz güzellikleri göremiyoruz. Dışardan bir gözle kendimize bakamadığımız için bizi biz yapan özelliklerimizi kusurmuş gibi algılama hatasına düşüyoruz çoğu zaman. İnsan olgunlaştıkça daha önce gözünde büyüttüğü kusurlarının aslında o kadarda önemli olmadığını fark ediyor, hatta kusur olarak algıladıkları yanlarını beğenmeye başlayabiliyor. Bu nedenle dönüşü olmayan bir yola girmeden önce gerçekten emin olmak gerekiyor. Yani bir kaç yıl beklemek, iyice düşünmek ve biraz daha olgunlaşmak şart bence. Gazetede okuduğum habere göre özellikle kırgız genç kızlar arasında çekik gözlerini düzelttirmek neredeyse moda olmuş. Unutmayalım ki moda sürekli değişir, geçicidir. Bir kaç sene sonra çekik göz modası gelirse vay hallerine. Ne olacak o zaman? Hiiç… Yandı gülüm keten helva.
Ah Şu Kadınlar… Ah Şu Kadınlar… Reviewed by Ömür Yılmaz on 11:39 Rating: 5

Hiç yorum yok :

ads
Blogger tarafından desteklenmektedir.