Dünyanın En Pahalı Kahvesi Kopi Luwak

Yılda sadece 300 kilo üretilebilen Kopi Luwak’ın akıllara zarar bir üretim aşaması varki inanılmaz. Endonezya’nın Sumatra adası ve civarında yaşayan kahve üreticileri tarafından çiftliklerde beslenen bir tür misk kedisi olan paradoxurus sayesinde elde edilebiliyor. Şöyle ki ; bu kedi ile tilki arasındaki etobur hayvan kahve ağaçlarındaki en kaliteli çekirdekleri çğneyemediği için bütün olarak yutuyor. Paradoxuros’un midesindeki enzimlerin etkisiyle bir tür fermantasyona uğrayan ama erimeyen kahve çekirdekleri, dışkı yoluyla dışarı atılıyor. Kahve üreticileride dışkılardan bu kahve çekirdeklerini toplayarak ‘Dünyanın en pahalı kahvesini üretiyor.’ Ve işte bu kahvenin dünyanın dört bir yanında merakıları var. Cüzdan yakan fiyatının yanısıra üretim şeklini de düşününce şaştım kaldım bu işe. Gerçi dışkılardan toplanan kahve çekirdekleri kimyasallarla dezenfekte edilyor. Kahveye farklı bir aroma ve tat veren şeyde hayvanın midesinde uğradığı fermantasyon. Ama ne bileyim insan bunu bile bile üstelikte bana göre korkunç bir fiyat ödeyerek nasıl içer yaa..

Kopi Luwak şimdi de Türkiyede satışa sunulmuş. Türkiye’ye getiren ise evdekahve.com. Lodrada bir cafede bu kahveden bir fincan içmek için 125 pound ödemeniz gerekiyor. Türkiyedeki bir kafede de bir süre sonra bulunacak olan Kopi Luwak’ı denemek isterseniz 200 TL’yi gözden çıkarın derim. Bu değerli kahve çeşidi yılda sadece 300 kilo üretilebiliyor ve tüm dünyaya dağıtılıyor. Çünkü bu hayvan başka bir yerde yaşayamıyor. Başka bir hayvanda ise bu sonuç elde edilemiyor. İşte bu yüzden bu kadar pahalı. Tefal Shop’larda ve Esse mağazalarında da bulunan Kopi Luwak’ın 15 içimlik kutusunun satış fiyatı 990 TL. Bir yaşıma daha girdim vallahi..
Dünyanın En Pahalı Kahvesi Kopi Luwak Dünyanın En Pahalı Kahvesi Kopi Luwak Reviewed by Ömür Yılmaz on 03:39 Rating: 5

Hiç yorum yok :

ads
Blogger tarafından desteklenmektedir.