Çocuklarda Yüzme Eğitimi

Eşimle bir süre önce oğlumu yüzme kursuna göndermeye karar verdik. Oğlum Eylülde 3.5 yaşına girecek. Bu yaz yüzme kursuna gönderelim diye karar verdik ve yakınımızda bulunan belediyeye ait kapalı yüzme salonuna gittik. Fakat 4 yaşından önce alımıyorlar maalesef. Bizde daha erken demekki n'apalım seneye göndeririz dedik tabi. Oysa Trakya Üniversitesi Beden Eğitimi ve  Spor Yüksekokulu Okutmanı ve Milli Takım Yüzme Antrenörü Serhat Çetinkaya dünyada yüzmeye başlama yaşının 3 olduğunu belirtmiş. Demekki erken değilmiş. Çocuklarda erken yüzmeye başlamanın iskelet yapısının gelişiminden iştahının artmasına kadar pekçok faydası var. Bizim evin yakınındaki yüzme salonu pekçok yere göre daha erken (4 yaş) yaştaki çocuklara eğitim vermesine rağmen yine de geç sayılıyor yani. Ülkemizde yüzme eğitimine genelde 6 yaşında başlandığını söyleyen Serhat Çetinkaya daha erken yaşlarda başlanmasını öneriyor. Eşim yüzme biliyor bense maalesef bilmiyorum. Çok istedim öğrenmeyi fakat suyu çok sevmeme rağmen kulaklarımı geçtiği an inanılmaz panik yapıyorum. Bir türlü aşamadığım bu korkum yüzünden yüzmeyi öğrenemedim maalesef. Belki de bu yüzden oğlumun iyi bir yüzücü olmasını çok istiyorum. Ve ne kadar erken başlarsa o kadar iyi. Hem tüm kasları çalıştırdığı için en faydalı sporlardan biri hemde bence en zevklisi çünkü su insanı çok iyi hissettiriyor. Ben kendimi moralsiz yada kırık hissettiğimde kısa bir duş alırım. Çıktığımda kendimi tazelenmiş ve hafif hissederim. Suyun böylede tedavi edici bir yönü olduğuna inanıyorum kısacası.
Netice olarak demek istediğim neden Türkiyede spor gerektiği kadar önemsenmiyor. Yüzme eğitiminin yaşı 3'den başlıyor ama bu yaşda eğitim verecek bir yer bulamıyorsunuz. Devlet sporu daha çok desteklerse eminimki Türkiye'den daha çok sporcu çıkacaktır. Spor yapan bir çocuk daha sağlıklı ve mutlu olacağı gibi bence daha da başarılı olacaktır. Enerjisini doğru bir yere verecek ve ileride de kötü alışkanlıklardan uzak duracaktır. Oğlumu 4 yaşına girer girmez tekrar götüreceğim yüzme salonuna ve sporu sevmesi için de elimden geleni yapacağım.
Çocuklarda Yüzme Eğitimi Çocuklarda Yüzme Eğitimi Reviewed by Ömür Yılmaz on 10:50 Rating: 5

1 yorum :

Adsız dedi ki...

Düşüncelerinize katılmamak mümkün değil. Yüzme ve spor hakkındaki bütün düşüncelerinizde haklısınız.Fiziki gelişimine katkı ve spor yapmaları amacıyla başlattığımız 15 ve 11 yaşındaki iki oğlumda şu an aktif yüzme sporu ile uğraşmaktadırlar. Başladığında haftada iki gün olan antrenmanlar daha sonraları altı ile dokuza çıkmakta. Günde en az 4000 m yüzmektedirler. Bu da zamanla çocuklar üzerinde bıkkınlığa yol açmakta olup Eğitim ve sporu bir arada yürütmekte zorlanmaya başlıyorlar.
Altı senedir yüzücü velisi ve yüzmenin içinde olan birisi olarak geçmişe dönebilsem çocuklarıma başka sporu yapmaları için yönlendirirdim

ads
Blogger tarafından desteklenmektedir.